Handelsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra ladiva.dk Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og ladiva.dk. Når du handler med ladiva.dk indgås aftaler på dansk.
Forretningsinformationer
Juridisk navn: La Diva
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
Etableringsår: 2006
CVR: 26292824
Forretningsadresse: Suserupvej 44, 4180 Sorø
Email: Kundeservice@ladiva.dk
Tlf: 57638070
Købsvilkår
Alle priser der vises på hjemmesiden er angivet inkl. 25% moms. Moms vil fratages produktet ved checkout, hvis man vælger et land udenfor EU som leveringsland.
Alle leverancer finder sted med PostDanmark eller Fedex udenfor landets grænser. Levering udenfor Danmark kan kun finde sted til en faktisk adresse og ikke til en postboks for eksempel.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på ladiva.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på www.ladiva.dk skal du igennem 5 trin.
1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses/betalingsmåde
4. Godkend vores forretningsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet
Bestilling
På ladiva.dk kan du kun bestille varer via vores website eller i showroomet, hvor du også kan købe varer, der er på lager. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os enten pr. telefon på +4557638070 eller pr. email til kundeservice@ladiva.dk.
Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kundeservice@ladiva.dk
Reklamationsret
Der er 2 års reklamationsret på alle produkter ved salg til private, når du handler på ladiva.dk Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker reparation ved fejl opstået under normal brug af produktet. Det vil sige ikke skødeløs behandling, vandalisme og lignende. Ved eventuelle fejl eller mangler ved levering, skal ladiva.dk kontaktes med det samme, og du skal oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Din faktura er dit købsbevis, idet reklamationsfristen regnes fra fakturadatoen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
La Diva
Suserupvej 44
4180 Sorø
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
Du kan købe en billig pakkelabel her til 49 kr: https://return.shipmondo.com/ladiva
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din vare eller her: https://www.retsinformation.dk/Form/r0710.aspx?id=160666#Bil3
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret.
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, og du skal medsende returvaren din kvittering, kopi af kvittering eller angive dit fakturanummer på returformularen. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, og vi modtager således ikke varer pr. efterkrav.
Sendes varen retur efter 14 dage fra du gav os besked om dit ønske om at fortryde dit køb, så frafalder fortrydelsesretten og omkostninger til eventuel returnering af produktet til kunden, skal afholdes af kunden.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Carla Hansen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi har fastlagt følgende standard for returnering af brugte varer, således at du som kunde ved, hvad du har at forholde dig til ved de nye regler:
Lettere brugte varer
Ved lettere brugte varer forstås varer uden nogen former for pletter eller beskadigelse, men alene med lugtindikatorer (fra eks. tobak eller parfume) på brugen og/eller lettere besmudsning, såsom hår, støv eller tilsvarende indikatorer på lettere brug, som efter en rensning kan sælges som brugt med et nedslag i prisen på 30-50%.
Sådanne varer vil blive krediteret med et fradrag af 30-50% af den oprindelige købspris, samt 300 kr til rensning af kjolen.
Regneeksempel:
Der købes en kjole til 899 kr, som efter kortvarig brug returneres i ubeskadiget stand indenfor de 14 dage. Den lugter af tobaksrøg.
Varen skal til rens, og vurderes derefter at kunne sælges med et nedslag i prisen på 40%.
Varens oprindelige pris: 899 kr
Varens pris efter 40% nedslag: 539,40 kr
Udgifter til rens: 300 kr
Der refunderes til kunden: 239,40 kr
Meget brugte varer
Som udgangspunkt vil meget brugte varer med enten decideret svedlugt, egentlige pletter der kan fjernes ved rens, og/eller eventuelt meget små og nærmest ubetydelige skader blive vurderet at skulle sælges til mellem 60-80% reduktion i salgsprisen efter rensning.
Regneeksempel:
Der købes en kjole til 899 kr, som efter brug til en fest returneres i indenfor de 14 dage. Den lugter tydeligt af sved og parfume. Der er en plet af noget, der dog vurderes at kunne gå af i rens.
Varen skal til rens, og vurderes derefter at kunne sælges med et nedslag i prisen på 60%.
Varens oprindelige pris: 899 kr
Varens pris efter 60% nedslag: 359,60 kr
Udgifter til rens: 300 kr
Der refunderes til kunden: 59,60 kr
Beskadigede varer
Beskadigede varer (inkl. varer med pletter der ikke vurderes at kunne gå af efter rensning) kan ikke sælges, og deres værdi er derfor ingenting.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Leveringsomkostninger refunderes dog kun, såfremt hele ordren returneres, idet fragten fra ladiva.dk ikke er afhængigt af antallet af varer, der bestilles. Returneres således kun dele af ordren, vil portoen ikke blive refunderet.
Vær venligst opmærksom på at en eventuel returvare SKAL vedlægges en kopi af kvitteringen.
En returnering uden den ovenfor nævnte dokumentation vil ikke blive behandlet før dokumentationen fremsendes til os.
Du kan returnere varen til vores adresse: La Diva, Suserupvej 44, 4180 Sorø
Du kan købe en billig pakkelabel til 35 kr via dette link: https://coolreturn.coolrunner.dk/ladiva/
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Betaling
Hos ladiva.dk kan du betale med følgende kreditkort:
eDankort, Dankort, MasterCard (1,5%), Maestro (1,5%), Visa (1,5%), Visa Electron (1,5%), JCB (3,75%) og American Express (1,25%).
Udlandsk udstedte kreditkortgebyrer er højere end dansk udstedte kort. Taksterne er:
MasterCard (2,95%), Maestro (2,95%), Visa (2,95%), Visa Electron (2,95%), JCB (3,75%) og American Express (2,95%).
Samt betaling med Paypal (2,60 kr + 3,4%)
Alle oplysninger der afgives i forbindelse med betalinger med betalingskort sikres med stærk kryptering via Quickpay.
Alle priser er inklusiv 25% moms.
Der kan betales med danske kroner.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra ladiva.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Leveringstid
Vi bestræber os på at levere hurtigst muligt, leveringstid er typisk 3-8 dage indenfor Danmarks grænser, mens leveringstiden udenfor Danmarks grænser er 6-12 dage, hvis varen er på lager, ellers vil du blive kontaktet direkte af ladiva.dk.
Vi forpligter os til senest at levere indenfor Danmarks grænser indenfor 14 dage, med mindre varen mod forventning er udsolgt og ikke kan genskaffes fra vores leverandører, eller fragtfirmaet forsinker leverancen udover standardleveringstiden på 1-2 dage. Hvis varen ikke kan skaffes fra vores leverandører vil du blive kontaktet direkte af La Diva.
Undtaget herfra er ferierne. Der vil ikke finde levering sted i ugerne 29-31.
Ønsker du kortere leveringstid af den ene eller anden årsag, bedes du rette henvendelse til ladiva.dk via kundeservice@ladiva.dk, og så ser vi gerne, hvad vi kan gøre for dig.
Vi leverer til både Danmark og udlandet – inkl. hele EU, Grønland og Færøerne.
Fragt
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten er ikke vægt eller antalsafhængigt.
Følgende fragtpriser er gældende på ladiva.dk:
Postpakke privat hverdag uden omdeling 35 kr
Postpakke privat hverdag med omdeling 55 kr
Postpakke erhverv 70 kr
Forbehold
Det tages forbehold for tryk- og tastefejl, samt for udgåede- og udsolgte varer.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på ladiva.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
CVR nummer (for virksomheder)
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos La Diva v/ Carla Simone Hansen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for La Diva har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på ladiva.dk er direktør Carla Hansen.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til ladiva.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre med undtagelse af Trustpilot.dk, som indsamler anmeldelser af købsoplevelser for os.
Som registreret hos La Diva har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til La Diva via e-mail kundeservice@ladiva.dk.